Sardinia Open summering

Blev en andra omgång i singel och kvartsfinal i dubbel på Sardinien. Har nog aldrig varit så lite besviken efter två förluster så pass tidigt i en turnering. I singel åkte jag ut mot Jeremiasz, rankad 12 i världen. Innan matchen var jag osäker på var jag stod och tänkte "bara jag inte blir nollad". Det visade sig bli en rätt jämn match och spelet kändes hur bra som helst. Fick dock (min vana trogen) dåliga starter och låg under med 0-3 i första och 0-2 i andra set. Matchen slutade 4-6,4-6. Jeremisz slog sedan världstrean Peifer med 6-2,6-2 så det var ett bra kvitto på att formen är på väg. I dubbel kvarten mötte vi det förmodade toppseedade paret i Paralympics i Rio nästa år. Förlorade ett spelmässigt jämt första set med 3-6. Tog sedan ledningen med 4-0 i andra efter riktgt bra spel, hade även flera chanser till både 5-0 och 5-2, förlorade istället sex raka games och matchen. Även denna match var ett kvitto på att vi "är med" så även om jag kände att jag/vi kunde ha vunnit båda dessa matcher så var det bra indikationer.